Privacyreglement van Samenwerkend NL

 

U leest op dit moment het privacyreglement van Samenwerkend NL. Hierin wordt omschreven hoe er met uw persoonlijke gegevens om wordt gegaan die zijn/worden verzameld door het secretariaat van Samenwerkend NL.

Samenwerkend NL is een merknaam van de stichting WEB, in dit reglement genoemd “de stichting”.

Overal waar in dit reglement “Samenwerkend NL” of “de stichting” wordt genoemd, dient dus tevens “Stichting WEB” worden gelezen.

 

Inleiding

In dit privacyreglement leest u alles over de manier waarop uw persoonsgegevens worden verzameld en hoe daarmee omgegaan wordt. Zo wordt uitgelegd waar uw gegevens opgeslagen liggen en voor welke doelen uw gegevens opgeslagen worden. Daarnaast vindt u hier ook al uw rechten met betrekking tot uw gegevens en hoe u gebruik kunt maken van die rechten.

Het privacyreglement zal soms gewijzigd worden door bijvoorbeeld wetswijzigingen. Het is daarom raadzaam dit reglement periodiek te raadplegen.

 

De stichting kan haar non-profit activiteiten niet uitoefenen zonder bepaalde persoonsgegevens te verwerken. De stichting acht het hierbij van belang dat de verwerking van persoonsgegevens gebeurt op een wijze die in overeenstemming is met de bestaande waarborgen voor de bescherming van de privacy. Hierin volgt de stichtingt de bestaande wettelijke regels voor de bescherming van persoonsgegevens, zoals de “Algemene Verordening Gegevensbescherming” (AVG). De stichting houdt zich in alle gevallen aan de eisen van de wet.

 

De stichting werkt samen met andere partijen en de website van de stichting kan links naar andere websites bevatten. De stichting is niet verantwoordelijk voor het privacybeleid van deze organisaties of de inhoud van deze andere websites. U wordt aangeraden om kennis te nemen van de privacyverklaringen op deze websites.

 

De stichting ondersteunt maatschappelijke netwerkorganisaties. Er zijn situaties waarin uw gegevens door de stichting verzameld worden. Het is daarom goed dat u weet wat daarmee gedaan wordt en hoe u uw wensen rondom uw gegevens kunt aangeven. Daarover gaat dit reglement.

Als u zich niet prettig voelt omtrent het gebruik van uw gegevens door de stichting, neem dan gerust contact op!

secretariaat@overheid-bedrijf.nl

Secretariaat: Vanadiumweg 25, 3812 PX Amersfoort

085-0068762

KVK Nr. 30162046

 

 

Doel gegevens

 

Er worden voor een aantal doelen persoonsgegevens verzameld door de stichting. Deze doelen worden hieronder toegelicht.

 

Het versturen van nieuwsbrieven

De stichting stuurt via e-mail nieuwsbrieven. Deze nieuwsbrieven zijn enerzijds behoefte-georiënteerd en anderzijds gericht op kennisdeling. Uw naam, organisatienaam en e-mailadres worden verzameld via het daarvoor bestemde formulier op de website van de stichting (www.afdeling1.nl). Daarnaast kan aan u mondeling of schriftelijk gevraagd worden om u aan te melden.

 

Contact opnemen

Uw gegevens zullen verzameld worden als u contact opneemt per telefoon of via e-mail of via de website van de stichting. In het telefoongesprek en in mailberichten en in het formulier op de website wordt echter alleen gevraagd om de benodigde gegevens om een voorstel te kunnen doen, zoals uw naam, bedrijfsnaam, e-mailadres, telefoonnummer.

 

Analytics en cookies

De website van de stichting verzamelt uw gegevens om de website te verbeteren. Dit gebeurt met Google Analytics. Deze gegevens zijn anoniem en zijn dus niet gebonden aan uw persoonlijke gegevens. Denk hierbij aan informatie zoals de duur van uw websitebezoek of de pagina’s die u veel bezoekt. Gegevens met betrekking tot uw bezoekgedrag gebruikt de stichting voor onderzoek naar mogelijkheden voor verdere optimalisering van communicatie. Om u bij het bezoek aan een website van de stichting te kunnen herkennen, maakt de stichting gebruik van cookies. Deze cookies gebruikt de stichting ook voor het verzamelen van gegevens over het bezoek van haar website. De door u aan de stichting op deze wijze beschikbaar gestelde informatie wordt door de stichting alleen in overeenstemming met de wet gebruikt en geschiedt op een behoorlijke en zorgvuldige wijze. U kunt uw browser zo instellen dat u geen cookies meer ontvangt. In dat geval garandeert de stichting niet dat alle functionaliteiten van de website op een juiste manier werken.

Cookies zijn kleine (tekst)bestanden die een webserver, bij een bezoek aan een website, op uw computer of ander draagbaar device plaatst. Er zijn verschillende soorten cookies. De stichting kan cookies plaatsen, zodat u gebruik kunt maken van de website en de daarop geboden functionaliteiten. Deze cookies zijn strikt noodzakelijk als u van een website van de stichting of een bepaalde functionaliteit gebruik wilt maken (essentiële cookies). Ook kan de stichting cookies gebruiken om de gebruiksvriendelijkheid van de website te bevorderen (performance cookies). Tot slot kan de stichting cookies toepassen om het gebruik van de website te verbeteren (analytische cookies). U kunt cookies blokkeren of verwijderen via de instellingen van uw browser.

 

Alle gegevens worden alleen verwerkt met uw uitdrukkelijke toestemming en ter uitvoering van de overeenkomsten die zijn/worden aangegaan, dan wel omdat verwerking noodzakelijk is om u in contact te brengen met potentiële nieuwe relaties en/of opdrachtnemers in de netwerken van maatschappelijke netwerkorganisaties.

 

Ontvangers

 

De gegevens die de stichting ontvangt en verwerkt worden beheerd d.m.v.:

 

Windows Office 365

Op het moment dat u relatie wilt worden van een maatschappelijke netwerkorganisatie, worden uw e-mailadres, naam en organisatienaam opgeslagen in de daarvoor bestemde relatiebestanden en lijsten binnen Microsoft Office 365.

 

De bovenbedoelde relatiebestanden en lijsten, inclusief backups daarvan, zijn opgeslagen op het account van de stichting op de internetservers.

 

NextBuzz webdiensten te Amersfoort en PingMedia te Amersfoort

De e-mail van de stichting wordt gehost bij/via NextBuzz BV en PingMedia BV te Amersfoort. Als u contact opneemt via de formulieren of via mail, worden die betreffende mails opgeslagen op het account van www.afdeling1.nl op de servers van/via  NextBuzz en PingMedia.

Ook de website en back-ups van de websites van de stichting worden gehost bij/via NextBuzz BV en PingMedia BV. Gegevens die u achterlaat op de website van het Netwerk zijn op het account van www.afdeling1.nl op de servers van/via NextBuzz en PingMedia BV opgeslagen.

 

Opslagperiode

 

Uw gegevens worden voor langere tijd bewaard door de stichting, maar nooit langer dan nodig is voor het uitvoeren van activiteiten, tenzij we op grond van een wettelijke regeling uw gegevens langer moeten worden bewaard.

 

De opslag van uw gegevens is in beginsel voor onbepaalde tijd. U kunt zich immers uitschrijven wanneer u maar wilt, wilt via de link onderaan de nieuwsbrieven of door een mail te sturen naar secretariaat@overheid-bedrijf.nl

 

Op het moment dat u contact opneemt met de stichting via mail, dan worden die gegevens die u meestuurt, zoals bijvoorbeeld uw naam, bedrijfsnaam, en e-mailadres, opgeslagen op de mailserver. Die mails worden tot maximaal twee jaar terug bewaard.

 

De gegevens die Analytics op de website verzamelt zijn anoniem, dus niet verbonden aan uw naam, bedrijf of e-mailadres. Deze gegevens worden voor onbepaalde tijd bewaard binnen Google Analytics.

Er worden van uw persoonsgegevens geen fysieke kopieën gemaakt en/of bewaard. Uw gegevens worden alleen beheerd in de eerdergenoemde systemen en software.

De persoonsgegevens die door de stichting of door eerder genoemde derden worden beheerd, zijn alleen toegankelijk via eerdergenoemde software en zijn beveiligd met een wachtwoord en daar waar mogelijk met tweestapsverificatie.

Bij deze tweestapsverificatie wordt een code vanuit de software gegenereerd en verstuurd naar de stichting. Deze code dient gebruikt te worden tijdens het inlogproces.

 

De apparaten die uw gegevens openen zijn elk zelf ook vergrendeld met een wachtwoord en/of vingerafdruk. Het aantal apparaten dat toegang heeft tot uw gegevens wordt beperkt tot alleen de benodigde apparaten.

Daarnaast wordt uw bezoek aan een website van de stichting beveiligd door een SSL certificaat. Dit betekent dat uw verbinding met de website van de stichting privé is. U herkent deze beveiliging aan het slotje in de adresbalk.

 

Uw rechten

 

Recht op inzage

U hebt het recht om te allen tijde uw gegevens op te vragen die bij de stichting vastgelegd en bewaard worden. Dit doet u door een e-mail te sturen of telefonisch contact op te nemen met het secretariaat van Samenwerkend NL. U krijgt dan een overzicht van uw gegevens vanuit de database en het verwerkingsregister.

 

Recht op rectificatie

Kloppen uw gegevens niet? Of zijn uw gegevens veranderd? U hebt het recht om dit te laten rectificeren door de stichting. Uw gegevens omtrent de nieuwsbrief kunt u (laten) aanpassen via de daarvoor bestemde url onderaan elke mail.

 

Recht op overdracht

Mocht u de gegevens nodig hebben die bij de stichting opgeslagen liggen in het geval u overstapt naar een andere partij of dienst, dan hebt u het recht op overdracht. Hierbij dient de stichting al uw gegevens over te dragen aan de andere partij.

 

Recht op wissen van gegevens

Wilt u niet langer dat uw gegevens bij de stichting vastgelegd zijn? Dan hebt u het recht op het laten wissen van uw gegevens.

 

Recht op het indienen van een klacht

U hebt het recht om een klacht in te dienen bij zowel de stichting als bij de Autoriteit Persoonsgegevens, als u vindt dat de stichting niet op de juiste manier met uw gegevens omgaat.

 

Recht op stop gegevensgebruik (bezwaar)

Wilt u niet dat de stichting uw gegevens gebruikt? Dan hebt u het recht op het stoppen van het gebruik van uw persoonsgegevens.

 

Het gebruik maken van deze rechten kan via secretariaat@overheid-bedrijf.nl, onder toezending van een kopie id-bewijs waarbij de pasfoto, de nummers onderaan het paspoort, id-bewijsnummer en BSN onleesbaar zijn gemaakt. Het streven is om binnen een week te reageren.

 

 

Plichten

 

Samenwerkend NL verwerkt persoonsgegevens op grond van een gerechtvaardigd belang, namelijk de wens tot het aangaan van samenwerkingsrelaties. en de uitvoering van afspraken op grond van reeds aangegane samenwerkingsrelaties.

De gegevens die u verplicht bent aan te leveren, zijn de minimale benodigde gegevens voor het aangaan van samenwerkingsrelaties. Uw e-mailadres is bijvoorbeeld nodig om met u te kunnen communiceren. Als deze verplichte gegevens niet worden aangeleverd, kan Samenwerkend NL de betreffende activiteit niet uitvoeren.

 

Mocht het nodig zijn gegevens die u hebt gedeeld met de stichting met anderen dan de hierboven genoemde partijen te delen (voor bijvoorbeeld het aangaan van een relatie), dan zal daar eerst uw toestemming voor worden gevraagd.

 

De stichting behoudt zich het recht voor om de gegevens te openbaren wanneer dit wettelijk is vereist dan wel wanneer de stichting dit gerechtvaardigd acht om te voldoen aan een juridisch verzoek/proces of om de rechten, eigendom of veiligheid van de stichting te beschermen. Daarbij trachten wij altijd uw recht op privacy zoveel mogelijk te respecteren.

 

Hebt u vragen?

Neem gerust contact op via onderstaande contactgegevens:

secretariaat@overheid-bedrijf.nl

Vanadiumweg 25, 3812 PX Amersfoort

085-0068762